Schaatstoernooi op de campus gereden

Na een kleine week wachten was het vrijdag 2 maart zover: het ijs op de campus was dik genoeg voor een wedstrijd. Die kans kon studentenschaatsvereniging ELS niet laten schieten.

Schaatswedstrijd op de campus (Foto: Nora de Vries)

Ondanks de kou meldden ongeveer twintig schaatsers zich voor deze ‘kortebaan-kampioenschappen’. De sprint op de sloot achter het pand van uitzendbureau Stud aan de Christiaan Huygensweg was ongeveer 160 meter lang. Veel verder konden de studenten niet gaan door een wak in het ijs.

De meeste schaatsers droegen een serieus pak, sommige deden mee in spijkerbroek of maillot. Na een kwalificatieronde, een halve finale en de finale ging student werktuigbouwkunde Menno Huigsloot (zie onderaan) er met de eerste prijs vandoor.

Wil je livebeelden zien van het toernooit? Bekijk dan het verhaal van Delta op Facebook of volg ons op Instagram.

Start.JPG

• Klaar voor de start… (Foto: Nora de Vries)

Actie.jpg

• Fanatieke schaatsers (Foto: Nora de Vries)

Finish.JPG

• Finish (Foto: Nora de Vries)

Menno_Huigsloot.jpg

• Menno Huigsloot, de snelste schaatser.

Stagiair Nora de Vries

n.l.devries@tudelft.nl