Schaatsdorp naast de campus

Niet dat iemand de enorme circustent op de toekomstige Schoemaker Plantage kon missen sinds afgelopen week, maar goed te weten: er verrijst vanaf vrijdag 16 december een compleet winterdorp naast de campus.

Het blijft in de praktijk toch vaak iets knulligs, zo’n opgespoten schaatsbaantje in de stad. Enig voor kinderen, maar voor de volwassen schaatser die iets verder komt dan een pirouetje net een beetje jammer. Winters Delft, een evenement dat na een jaar radiostilte nieuw leven werd ingeblazen door evenementenorganisator Nota Bene, pakt het de komende maand eens echt goed aan.

IJsglijbaan

Het braakliggende terrein naast de campus, waar binnenkort een nieuwe woonwijk komt, biedt namelijk eindeloze mogelijkheden. Voor 1200 vierkante meter ijs, bijvoorbeeld, verdeeld over drie banen.

Een heuse ijsglijbaan én een schaatsslootje tussen sneeuwduinen door – overigens wel verboden voor noren. Compleet met koek-en-zopie en een ijsbarbecue – en een ijzige cocktailbar en een oudjaarsfeest. “Nu de circustent staat zie je pas echt hoe groot het is”, riep Nannette Verschoor van Nota Bene afgelopen week uit.

Gratis schaatsen

Vrijdag 16 december19.00 uur geeft wethouder De Prez het startschot en als lokkertje mag iedereen die avond gratis komen schaatsen. Kom niet te vroeg, want deelnemers aan de kinderschaatsrace mogen het ijs als eerste testen.

Overigens, zaterdag 17 december is het ook nog volop feest, met curling- en ijshockeyclinics in de ochtend, en aan het eind van de dag een Guilty Pleasure-avond met vuurwerk toe.

Winterdorp Festival

O, en ken je De Burgemeesters nog? Die ook het Oranjekoorts Festival, Feemuz en Delft Serveert organiseren? Die zorgen voor een knallende afsluiter in januari, met een Winterdorp Festival. Spiek vast even voor kaartjes, nu zijn ze nog betaalbaar.

Winters Delft, van 16 december tot 16 januari aan de Schoemaker Plantage.

deschaatsbaan.nl

wintersdelft.nl