Ruim zes nieuwe plaatsen voor international office

Het internationaliseringsbeleid van de TU krijgt een flinke impuls. De uitbreiding van het international office met zesenhalve arbeidsplaats is afgelopen dinsdag goedgekeurd door het college van bestuur.

Naast het uitbreiden van secretariële en financiële voorzieningen zal Rima zich vooral toeleggen op nieuwe projecten uit de recente internationaliseringsnota. In het najaar gaat het bureau een mobiliteitsmarkt opzetten en verder zal er worden gewerkt aan een mentorsysteem voor alle buitenlandse studenten. Het mentorsysteem moet buitenlandse studenten, ongeacht welk programma ze volgen, ‘inwijden in het Delftse studentenleven’.

Verder zal in samenwerking met de Erasmus Universiteit een summerschool worden georganiseerd voor buitenlandse studenten in verschillende stadia van hun studie. Daarnaast moeten nieuwe centrale databestanden gedetailleerdere gegevens over studenten en activiteiten registreren, zodat de resultaten van het internationaliseringsbeleid beter in kaart gebracht kunnen worden.

De uitbreiding van het international office met zesenhalve arbeidsplaats is afgelopen dinsdag goedgekeurd door het college van bestuur. Dr. A. Rima, toekomstig directeur van het international office, geeft aan dat extra personeel een noodzakelijke voorwaarde was voor het uitvoeren van het ambitieuze internationaliseringsbeleid van de TU.