Punch en Wedstrijdzeilers

Jonge honden verslaan PunchBasketbalploeg Punch 1 liep zaterdag tegen de eerste nederlaag in de promotiedivisie aan. Maar het verschil tussen verlies en winst was klein in de wedstrijd tegen het tweede team Demon Astronauts.

%De eerste ploeg van Demon Astronauts speelt in de eredivisie”, verklaarde Meeuwissen. Je kon zien dat de spelers in dit team voorbestemd zijn om daar ook uiteindelijk terecht te komen. Het waren allemaal jonge honden en ze waren ongelooflijk fit. Uiteindelijk hebben ze de wedstrijd volgens mij vooral op conditie gewonnen.”

Toch doet ook Punch het tot nu toe niet slecht in de promotiedivisie, het op één na hoogste Nederlandse podium. In de eerste twee duels behaalde de ploeg de volle winst. Alleen de regerend kampioen Purmerend was eerder te sterk voor de Delftse basketballers.

Op de ranglijst neemt Punch nu de achtste positie. Dat is wel een stuk lager, dan de spelers in de afgelopen jaren gewend waren.

“In voorgaande seizoenen hebben we steeds bijna alle wedstrijden in de competitie gevonden”, aldus Meeuwissen. %We zijn daardoor twee keer achter elkaar gepromoveerd. Maar in deze klasse moeten we iedere speeldag ons topniveau halen. Een slechte dag wordt onmiddellijk afgestraft. We zijn dan ook zeer tevreden met de twee overwinningen die we al op zak hebben.”

Wedstrijdzeilers wachten op concurrentie

De wedstrijdzeilers van Broach domineerden dit weekeinde het Nederlands Kampioenschap Zeilen. Drie teams van de Delftse vereniging bezetten het podium. En ook zevende en de tiende plek in het eindklassement werden veroverd door Broach-zeilers. De verklaring voor die overmacht is volgens verenigingsvoorzitter Tjibbe Rijpma heel eenvoudig: “Wij zijn de enige wedstrijdzeilvereniging in de studentenwereld. De echt fanatieke studentzeilers lieten dit soort toernooien tot voor kort altijd links liggen. Het niveau lag nooit zo hoog. Maar we hopen dat we met deze prestaties een trend kunnen zetten, en dat er meer wedstrijdverenigingen voor studenten komen.”

Broach werd één jaar geleden opgericht en heeft inmiddels bijna 150 leden. Op dit moment zijn dat nog zogenaamde tientjesleden, maar binnenkort moet er contributie betaald worden. De bestuurders van Broach willen langzaam een volwaardige sportvereniging voor TU-studenten opzetten die qua structuur en sportieve resultaten vergelijkbaar is met roeiclub Proteus-Eretes. “We zijn hard op weg”, aldus Rijpma, die dit seizoen ook subsidie voor Broach ontvangt van de TU. Zijn vereniging kan daardoor nieuwe zeilboten aanschaffen en ook bestaan er plannen om gezamenlijke trainingen in te lassen. “Als het goed is, worden we door zo%n financiële injectie nog beter. En verder is het wachten op concurrentie.”

Jonge honden verslaan Punch

Basketbalploeg Punch 1 liep zaterdag tegen de eerste nederlaag in de promotiedivisie aan. Maar het verschil tussen verlies en winst was klein in de wedstrijd tegen het tweede team Demon Astronauts. In de laatste seconden van de reguliere speeltijd, leek een schot van de Delftse ploeg in de basket te belanden. %De bal rolde over de ring van de basket, maar ging niet door het net”, zei speler Bas Meeuwissen. Er volgde een verlenging waarin Demon Astronauts alsnog aan het langste eind trok. Eindstand: 78-82

Wedstrijdzeilers wachten op concurrentie