Onderwijs

Publieksprijs voor feel good-water

De vijf TBM’ers die meededen aan de duurzaamheidswedstrijd Waterwars van Nudge, hebben de hoofdprijs van 20.000 euro en een klimaatexpeditie naar Groenland aan zich voorbij zien gaan.

Wel kregen de TBM’ers van het publiek de meeste stemmen. “Echter is deze prijs alleen voor de eer”, aldus een licht teleurgestelde Frank Pijnenborg. Met zijn vier studiegenoten had hij een plan bedacht waarbij duurzame (water)flesjes die zijn voorzien van een chip kunnen worden gevuld bij openbare tappunten met een shiplezer. De eigenaar van het flesje zou zo via Twitter, Facebook of een ander sociaal netwerk zijn duurzame gedrag kunnen delen.

Waterwekker
Winnaar van Waterwars werd het team van de Waterwekker. Ook dat team is van de TU Delft. Deze TU’ers bedachten een app gekoppeld aan sociale netwerken die moeten stimuleren om op gezette tijden glazen water te drinken. Onderwegzouden daardor minder milieuvervuilende flesjes gekocht te hoeven worden.

De wedstrijd was uitgeschreven door Nudge, een platform dat een duurzame samenleving sneller dichterbij wil brengen op een economisch verantwoorde manier.

,

Wel kregen de TBM’ers van het publiek de meeste stemmen. “Echter is deze prijs alleen voor de eer”, aldus een licht teleurgestelde Frank Pijnenborg. Met zijn vier studiegenoten had hij een plan bedacht waarbij duurzame (water)flesjes die zijn voorzien van een chip kunnen worden gevuld bij openbare tappunten met een shiplezer. De eigenaar van het flesje zou zo via Twitter, Facebook of een ander sociaal netwerk zijn duurzame gedrag kunnen delen.

Waterwekker
Winnaar van Waterwars werd het team van de Waterwekker. Ook dat team is van de TU Delft. Deze TU’ers bedachten een app gekoppeld aan sociale netwerken die moeten stimuleren om op gezette tijden glazen water te drinken. Onderwegzouden daardor minder milieuvervuilende flesjes gekocht te hoeven worden.

De wedstrijd was uitgeschreven door Nudge, een platform dat een duurzame samenleving sneller dichterbij wil brengen op een economisch verantwoorde manier.

Exchanging knowledge
TU Delft’s virtual alumni networking group on LinkedIn was started in 2008 and is proving to be hugely popular. The group’s aim is to encourage the exchange of knowledge between fellow students and professionals. To date, more than twenty percent of the approximately 48,500 TU Delft alumni have registered with the group, which is named ‘Delft University of Technology – Alumni’.

Bike lights
A police checkpoint set up on the Michiel de Ruyterweg last week issued an average of four fines per hour to people biking without having the proper bike lights. Those caught biking without lights must pay a twenty euro fine. The Michiel de Ruyterweg is the thoroughfare linking the TU campus to the city centre. The police manned their checkpoint from 20.00 to 22.30 hours and caught ten cyclists breaking the law.

Virtual lectures
Last week marked the official opening of the 3TU virtual lecture hall. Students following the 3TU Master’s programme can now follow virtual lectures via HD video-conferencing. TU Delft. TU Eindhoven and TU Twente have all set up virtual lecture halls. A lecturer at one of the universities gives a lecture that is ‘attended’ by students at the other two institutes, thus dispensing with the need to travel between venues.

Made in Holland
TU Delft’s faculty of Industrial Design Engineering will end its anniversary year celebrations with an exhibition entitled ‘Made in Holland, Dutch Inventions’, held at Rotterdam’s Kunsthal. The exhibition, a retrospective of forty years of Dutch industrial design, runs from December 20 to March 21, 2010. TU Delft staffers get a discount at the door by showing their campus card, paying 4 euro instead of ten euro.

Wel kregen de TBM’ers van het publiek de meeste stemmen. “Echter is deze prijs alleen voor de eer”, aldus een licht teleurgestelde Frank Pijnenborg. Met zijn vier studiegenoten had hij een plan bedacht waarbij duurzame (water)flesjes die zijn voorzien van een chip kunnen worden gevuld bij openbare tappunten met een shiplezer. De eigenaar van het flesje zou zo via Twitter, Facebook of een ander sociaal netwerk zijn duurzame gedrag kunnen delen.

Waterwekker
Winnaar van Waterwars werd het team van de Waterwekker. Ook dat team is van de TU Delft. Deze TU’ers bedachten een app gekoppeld aan sociale netwerken die moeten stimuleren om op gezette tijden glazen water te drinken. Onderwegzouden daardor minder milieuvervuilende flesjes gekocht te hoeven worden.

De wedstrijd was uitgeschreven door Nudge, een platform dat een duurzame samenleving sneller dichterbij wil brengen op een economisch verantwoorde manier.

Redacteur Redactie

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel?

delta@tudelft.nl

Comments are closed.