Proteus-Eretes wint tienduizend gulden

Tijdens een borrel van sponsor Heineken, waarbij de winnende sporters en de organisaties van de evenementen aanwezig waren, werden twee prijzen uitgereikt door hockeycoach Tom van ’t Hek. De prijs voor de best sportende universiteit ging dit jaar naar Amsterdam, Delft eindigde op de tweede plaats.

Tot op het laatste moment bleef het spannend welke organisatie de prijs zou winnen voor het Best Organised Event. Die prijs is bedoeld voor het evenement met de beste uitstraling, de meeste publiciteit en de grootste professionaliteit. Volgens de sponsor voldeed de Delft Regatta 1994 daar het best aan. De Delft Regatta is een internationale roeiwedstrijd tussen universiteitsachten en wordt georganiseerd door roeivereniging Proteus-Eretes.

De feestvreugde onder de grote afvaardiging uit Delft was groot. Een bestemming voor het prijzengeld is al gevonden. Proteus zal komend jaar beginnen met de bouw van een nieuw verenigingsgebouw, waarbij de tienduizend gulden goed gebruikt kan worden. Op dit moment is de organisatie van de Delft Regatta 1995 hard bezig om aanstaande zaterdag weer een geslaagde editie van de Delft Regatta neer te zetten (zie elders op deze pagina). (R.S.)

Bij roeivereniging Nereus in Amsterdam heeft Proteus-Eretes afgelopen vrijdag tienduizend gulden in ontvangst mogen nemen voor de organisatie van de Delft Regatta. De prijs is een onderdeel van de zogeheten Heineken Studenten Steden Cup, waarbij Delft op de tweede plaats eindigde.