Proteus-Eretes in actie voor Metakids

De 29e editie van Proteus-Eretes in het Lang (PEiL) die op 15 en 16 mei plaatsvindt, is een speciale. Tijdens het jaarlijkse roeievenement waaraan honderden roeiers deelnemen wordt geld ingezameld voor Metakids.

Metakids is een stichting die zich inzet voor onderzoek naar stofwisselingsziekten bij kinderen. Vooral zaterdag ligt het accent op Metakids. Er zijn tal van activiteiten om aandacht te vestigen op de problematiek van kinderen met stofwisselingsziekten en om geld voor onderzoek in te zamelen.

Er is onder meer een speciale wedstrijd voor bedrijven waarvan de opbrengst naar Metakids gaat. Die wedstrijd gaat om 12.45 uur van start bij Lijm en Cultuur aan de Rotterdamseweg. Het startschot wordt gelost door voormalig nieuwslezeres Debby Petter. Op het terrein van Proteus-Eretes aan de Kanaalweg 362A is onder meer een kraam van Metakids.

Verder sprinten zaterdag ongeveer 70 boten over 450 meter. De eerste start is om 8.30 uur, de laatste om 18.00 uur. Zondag staan races over 4500 meter op het programma. Er wordt van vanaf Overschie naar de Kruithuisbrug gevaren. De wedstrijden duren van ongeveer 9.30 uur tot 18.45 uur. Er staan punten op het spel voor onder andere de C4-en, Clubdubbelvieren én de Kruithuisbokaal.

Meer informatie over Metakids staat op de site van de stichting. Voor wedstrijdinformatie zie de site van Proteus-Eretes.