Wetenschap

Proposition

University education teaches students to answer known questions while it should teach students the excitement of immersion into the unknown, which is called science.

/p>

‘Dynamics of Nitric Oxide and Nitrous Oxide Emission during Nitrogen Conversion Processes’, PhD-thesis by Marlies Kampschreur (Biotechnology, Applied Sciences).

De 3TU.Federatie heeft bij onderwijsminister Plasterk geprotesteerd tegen het schrappen van de structurele financiering. Door de bezuinigingen krijgt het samenwerkingsverband van de TU’s van Delft, Twente en Eindhoven dit en volgend jaar geen geld. Het 3TU-bestuur is verrast over de maatregel omdat Plasterk in zijn begroting aangeeft dat 3TU een van de twee gebieden is waarop hij inzet voor het wetenschappelijk onderwijs. De drie TU’s zetten hun werk ‘zo goed mogelijk’ voort.