Paar bezoekt TU Delft

Willem-Alexander en Máxima bezoeken aanstaande maandag de faculteit Civiele Techniek van de TU Delft. Máxima wil zich verdiepen in watermanagement, het vakgebied van haar echtgenoot.

br />
Beveiligingspersoneel dat de afgelopen dagen veelvuldig bij Civiele Techniek werd gesignaleerd, gaf al voeding aan het hardnekkige gerucht dat aanstaande maandag niemand minder dan Willem-Alexander en Máxima acte de présence zullen geven op de TU Delft. De kroonprins vervult al jaren een ambassadeursfunctie op het gebied van watermanagement en Máxima heeft aangegeven hiermee ook kennis te willen maken.

De faculteit Civiele Techniek ontkent noch bevestigt het bezoek. Diverse boulevardbladen waren al op de hoogte. ,,Ze willen het graag geheim gehouden. Er is niet voor niets gekozen voor aanstaande maandag, tweede paasdag. Dan is er natuurlijk geen student te bekennen in de universiteitswijk.”

Het bezoek past goed binnen het resterende kennismakingsprogramma van Máxima met Nederland. De Rijksvoorlichtingsdienst hierover eerder in een verklaring: ,,De prinses zal besloten werkbezoeken afleggen en verschillende niet-officiële contacten met mensen uit de praktijk hebben.” Het koninklijk paar arriveert maandag rond twee uur per helikopter bij Civiele Techniek.