Owee zonder incidenten

De Owee-werkgroep kijkt terug op een geslaagde ontvangstweek. ,,Erwin Krol heeft zich netjes aan de afspraak gehouden”, lacht Karin van Zwetselaar, blij met het zonnige weer van vorige week. Dat heeft er zeker toe bijgedragen dat het in haar ogen een geslaagde Owee was.

,,De centrale ontvangst op maandagochtend liep al gesmeerd”, herinnert Van Zwetselaar zich. ,,Alle mentoren waren er, en er werd voor het eerst niet gezongen tijdens de toespraken.” De sleep-in moet volgend jaar wel anders, meldt ze, ,,want daar draait de werkgroep verlies op”.

Hoogtepunt van de week was de waterdag, woensdag in de Delftse Hout. Het was tot laat in de middag gezellig druk. Hield men zich tijdens het optreden van de Limburgse coverband Overlast nog rustig, bij Rowwen Hèze zwaaiden zo’n vijfhonderd paar armen in de lucht. De ingehuurde security en EHBO hadden weing om handen, mede doordat de opkomst lager was dan de gemeente verwachtte. Maar de Owee-werkgroep was met de aanwezigheid van ruim tweeduizend studenten tevreden. Van Zwetselaar: ,,Alle 2100 lunches zijn opgegaan, alleen het opruimen was een klerewerk.”

,,Erwin Krol heeft zich netjes aan de afspraak gehouden”, lacht Karin van Zwetselaar, blij met het zonnige weer van vorige week. Dat heeft er zeker toe bijgedragen dat het in haar ogen een geslaagde Owee was. Alleen waren er wat minder deelnemers dan andere jaren, waarschijnlijk doordat de introductie een week vervroegd was.