Owee-feesten laten Delft even bruisen

Figuur 1 Publiek tijdens popconcert bij het Corps

Het Delftsch Studenten Corps greep de Owee aan om een record te vestigen: 3.155 studenten en voorbijgangers verfden ieder een vakje van een enorm schilderij, dat dinsdagavond aan het balkon van sociëteit Phoenix is opgehangen. Het vorige record lag op 2.078 schilders. Bovendien is het Corps-doek in kortere tijd gemaakt. Als de afhandeling goed verloopt (er wordt nu gecheckt of mensen niet twee keer hebben meegedaan) is die prestatie goed voor een vermelding in het Guiness Book of Records.

Het eerste alcoholslachtoffer viel in de nacht vóór de Owee begon. Een 18-jarige aankomend student uit Helmond moest per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis, nadat hij twee bierglazen jenever genuttigd had, bovenop een fikse bodem bier.

Ook een 22-jarige werktuigbouwer belandde dat weekend in het ziekenhuis. Tijdens de eerstejaars-introductie van Werktuigbouw vatte zijn haar vlam bij het vuurspuwen. Het brandende hoofd werd in allerlijl met T-shirts gedoofd en het slachtoffer werd onmiddellijk onder de douche gezet. Hij werd met eerste- en tweedegraads brandwonden overgebracht naar het Reinier de Graafgasthuis, waaruit hij woensdagochtend weer ontslagen is.

Bij de afdeling spoedeisende hulp klopten dinsdagnacht verder nog vier studenten aan met lichte verwondingen. En ook een sportende Owee-er die ongelukkig neerkwam, belandde dinsdag in het ziekenhuis. Na behandeling kon iedereen weer naar huis.

De politie van Delft zegt geen meldingen te hebben binnengekregen van overlast door feestende Owee-ers. Volgens een woordvoerder weten de Delftenaren wel dat het ’tijdelijk rumoerig’ is. (A.d.J./L.d.V.)

Zie ook verdere berichtgeving

Vanavond zit het er weer op. De Ontvangstweek (Owee) zorgde vier dagen lang voor een drukke binnenstad met rood-gele rugzakjes, fietsende mentorclubjes, volle terrassen en muziek op straat. Achttienhonderd nuldejaars van de in totaal 2.118 nieuwe TU-studenten maakten kennis met Delft en het verenigingsleven.

Figuur 1 Publiek tijdens popconcert bij het Corps

Zie ook verdere berichtgeving