Owee bezorgt sportverenigingen veel nieuwe leden

Hoewel de weergoden er alles aan deden om iedereen naar binnen te jagen, konden de Delftse sportverenigingen tijdens de Owee toch rekenen op grote belangstelling van nieuwe eerstejaars. Alleen roeivereniging Proteus-Eretes is niet tevreden.

De Owee is in tijden niet zo nat geweest en dus werd de Waterdag vorige week verplaatst van de Delftse Hout naar het sportcentrum. Volgens Marlies van Hoeve, vice-voorzitter van Proteus-Eretes, kan het weer een oorzaak zijn van de tegenvallende belangstelling voor de roeivereniging. Maar het blijft vreemd, vindt ze, zeker omdat de andere sportverenigingen wél voldoende aandacht kregen. Naar verwachting zal Proteus ongeveer zeventig nieuwe leden kunnen verwelkomen.

Totaal andere geluiden klinken van de kant van roeivereniging Laga. “De Owee was voor ons helemaal top. We hebben nu zeventig aanmeldingen en daar komt na de kennismakingstijd van het corps nog een aantal bij. We zijn dus zeer tevreden”, aldus een superenthousiaste Steven van de Water, voorzitter van Laga.

Rugbyclub Thor verplaatste dit jaar haar boot voor het eerst naar de Hambrug, om beter bereikbaar te zijn voor de aankomend eerstejaars. “Het was een hoop werk. Samen met de scouting hebben we de boot versleept”, vertelt voorzitter Jonathan Vondeling. “Zoals het er nu uitziet is de actie voor herhaling vatbaar. Eind september wordt echt duidelijk hoeveel nieuwe leden we erbij gekregen hebben, maar het ziet er goed uit.”

Ook volleybalvereniging Punch heeft niet te klagen. Op woensdagavond werd gebruik gemaakt van de boot van Thor en daarover is de vereniging zeer tevreden. Na de Owee begonnen de open trainingen, die komende week op maandag en woensdag nog te bezoeken zijn. “We verwachten daarna tussen de zestig en tachtig nieuwe leden te hebben”, aldus voorzitter Paul van Steeg.

DS5, de Delft Student Surf Skate Snowboard Society, heeft zo’n tachtig namen van geïnteresseerden kunnen noteren. Deze jonge vereniging houdt zich momenteel vooral bezig met kitesurfen en twee geïnteresseerden zijn inmiddels ook al meegeweest op een kitesurfclinic. Voorzitter Tom Minderhoud: “De Owee is voor ons heel goed verlopen. Alleen is er zo veel belangstelling, dat we inmiddels veel tekort komen. Materiaal, auto’s, alles eigenlijk.”

Wedstrijdzeilvereniging Broach heeft ook negentien nieuwe leden kunnen werven. Owee-ers konden onder andere zeilen in een blokart (een zeilboot op wielen) of meezeilen met leden van Broach.