Owee begonnen met recordaantal studenten

Met een verwacht recordaantal van 2300 aankomende eerstejaars studenten van de TU en Hogeschool INHolland is het studentengedruis in Delft weer losgebarsten. Deze en volgende week maken zij kennis met de stad en het Delftse studentenleven.

De Ontvangstweek (OWee) is zondag 16 augustus traditioneel van start gegaan met muziek van studentenbandjes op de Beestenmarkt. De centrale ontvangst vond maandagochtend nu eens niet plaats in de Aula omdat de TU die renoveert. Een grote circustent op het terrein bij het afgebrande Bouwkunde was nu het toneel van de gebruikelijke toespraakjes en het tegen elkaar op zingen.

Daarvoor moesten de nuldejaars zich natuurlijk wel eerst even laten inschrijven bij het sportcentrum, waar zij een rugzakje met programmaboekje en allerhande andere informatie kregen.

,

Ook was het even inzingen geblazen, zoals hier voor de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen. Daarbij doe je als dirigent natuurlijk wel je beste pak aan.

,

Dinsdag is het verenigingendag: de studenten krijgen na een ontbijt in het Mekelpark onder meer workshops en rondleidingen bij verenigingen.

Woensdagochtend, na een ontbijt op het plein voor Industrieel Ontwerpen, zetten Eddy Zoey en Lange Frans Het Grote Studenten Spektakel neer. De universiteit en INHolland presenteren hun faciliteiten en gasten zijn onder meer Wubbo Ockels en Cees Dekker.

De Owee wordt donderdag na een Brakke Brunch afgesloten met een festivaldag waarbij Voicst en Van Velzen optreden. Met een OV- of campuskaart kunnen alle Delftse studenten gratis het festival aan de Van den Broekweg bijwonen.

Meer informatie over het programma is te vinden op de OWee-site.

Bewoners van de Poptahof, zowel studenten als niet-studenten, eten gebak en chips op een buurtfeest dat Woonbron en Duwo op 21 november hielden. Dit gebeurde naar aanleiding van klachten over geluidsoverlast van de studenten. Men hoopt dat de bewoners elkaar na dit feest daar makkelijker op aan durven te spreken.

Meer informatie over het programma is te vinden op de OWee-site.