OWee in beeld: bommetjes en koken met nullen

Duizenden nuldejaars worden wegwijs gemaakt in het Delftse studentenleven. Delta doet de hele week mee, van kleien tot wokken. Dit waren de OWee woensdag en donderdag.

De TU Delft letters zijn een groot succes. (Foto's: Roos van Tongeren en Marjolein van der Veldt)

De woensdag stond in het teken van sport en cultuur. Want wist je dat behalve studeren, je op de campus ook kunt debatteren, musiceren of… kleien? Hieronder zie je creaties die de huidige staat van zijn van menig deelnemer na vijf dagen OWee symboliseert. Wij identificeerden ons het meest met de kleiman op links.

P1340119.JPG

Of deze nuldejaars al een beetje geland zijn, mag je zelf beoordelen.

_DSC4802.JPG

Voor wie sportcomplex X nog nooit bezocht, het is er zo groot dat tijdens de sportdag om iedere hoek een nieuwe activiteit schuilde. Zo deden we onder andere een poging tot lacrosse. De beelden hiervan zijn we helaas kwijtgeraakt…

_DSC4780.JPG

Deze leden van zwemvereniging DSZ Wave hielden het niet droog. Onze nietsvermoedende fotograaf helaas ook niet. Bommetje!

_DSC4820.JPG

Internationale studenten leerden deze week in rap tempo de hoogtepunten van de Nederlandse cultuur kennen. Van Broodje Leo tot sjoelen. Inmiddels zingen ze harder mee met Dreetje Hazes dan jij.

P1340081.JPG

De één is fan van een popartiest, de compostbakker van wormen.

P1340135.JPG

Ieder zijn ding, wij vonden het niet zo fris en stootten door naar een wedstrijdje armdrukken van krachtsportvereniging IJzersterk.

P1340205.JPG

Een primeur op de donderdag. Deze dag stond in het teken van het OWee thema ‘Een nieuwe fase’. Studenten leerden er banden plakken, maaltijden bereiden of lieten zich informeren door oom agent. Ook de brandweer was aanwezig. Via een next level escape room leerden nuldejaars hoe de uitgang te vinden in een kamer vol rook.

68953556_3546140922078596_4814444050012700672_o.jpg

De fietsenmakers van Team Alert maakten intussen fietsen en leerden Swapfietsloze studenten een band te plakken.

69003570_3546141522078536_4247248628793475072_o.jpg

Onze favoriete TU-afdeling, de horeca, organiseerde een heuse cook-off, waar nuldejaars in vijftien minuten een wokmaaltijd kookten en fantastische prijzen konden winnen. Gelukkig voor ons stond de foodtruck van Wok & Roll op vijftig meter afstand.

DSC_0263.JPG

Na vijf geweldige dagen zit het erop. Veel nuldejaars beginnen dit weekend aan de kennismakingstijd bij hun vereniging en dan is het gedaan met de pret. Ook voor Delta, wij pakken vanaf maandag de draad ‘van het gewone leven’ weer op. Nooit meer nieuws missen? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.

Nieuwsredacteur Marjolein van der Veldt

m.vanderveldt@tudelft.nl