Oras wint studentenraadverkiezing

Na de afgelopen studentenraadverkiezingen is Oras met zes zetels de grootste fractie in de studentenraad gebleven. Slechts 45 stemmen kwam AAG tekort om een vijfde zetel in de wacht te slepen. Met 56 procent van de stemmen behield Oras haar zesde zetel in de studentenraad en moest AAG genoegen nemen met vier.

De opkomst was met 24 procent nagenoeg gelijk aan die van vorig jaar. AAG wil samen met Oras proberen volgend jaar meer studenten te bereiken. ,,Tijdens de verkiezingen miste ik bijvoorbeeld het debat. Al dat papieren promotiemateriaal zegt ook niet alles”, aldus lijstaanvoerder Van den Eijnde.

Bij de verkiezingen van de ledenraad van studentenvakbond Vssd, de Delftsche Studentenraad, gooide Don Quichotte roet in het eten voor de gevestigde partijen Oras en AAG. Oras moest twee van de tien zetels afstaan aan Don Quichotte, die net als AAG op zes zetels uitkwam. Don Quichotte haalde bovendien zeventien stemmen meer dan AAG en werd daarmee in omvang de tweede partij. DQ-lijsttrekker Nicole de Klein is zeer blij verrast door deze uitslag. ,,We hebben met een kleine campagne duidelijk proberen te maken dat DQ’ers weten waar het over gaat binnen de Vssd. Maar dat verklaart volgens ons deze grote overwinning maar gedeeltelijk.” (RKa)

Slechts 45 stemmen kwam AAG tekort om een vijfde zetel in de wacht te slepen. Met 56 procent van de stemmen behield Oras haar zesde zetel in de studentenraad en moest AAG genoegen nemen met vier. Vorig jaar kwam AAG maar 27 stemmen tekort voor een extra zetel. Toch is de lijsttrekker van AAG, Cynthia van den Eijnde, niet ontevreden. ,,Natuurlijk hoopten we op die vijfde zetel. Maar je kunt er ook positief naar kijken: we hebben pas sinds een paar jaar zo’n grote fractie.”