Oras wil TU-sportkaart aanpakken

Oras en de Delftse Studenten Sport Federatie (Dssf) willen de jaarsportkaart opdelen in kwartalen of de jaarkaart laten ingaan op het tijdstip van de aankoop.

Oras ziet graag dat de Delftse student zich in het zweet werkt. Om de student de gelegenheid te geven voor weinig geld te sporten, wil de studentenpartij de prijs en/of tijdsduur van de algemene TU sportkaart aanpakken. Ook de Dssf heeft zich achter dit initiatief geschaard.

Zoals het nu is kan het niet, vindt Oras-voorzitter Jeroen Coppelmans. ,,De kaart loopt af op een vast tijdstip in september. Het maakt niet wanneer je de kaart hebt gekocht, de prijs van 105 gulden blijft hetzelfde. Hierdoor zien veel mensen later in het jaar van het sporten af.”

Om deze mensen tegemoet te komen, stelt Oras voor de kaart in kwartalen op te delen of om de jaarkaart te laten ingaan op het tijdstip van aankoop.

Directeur Rudi Oudijk van het sportcentrum verklaart waarom de prijs hetzelfde blijft, ongeacht de overgebleven geldigheidsduur. ,,We hebben niet genoeg personeel om alle bezoekers die binnenkomen te controleren. Dus doen we dat met steekproeven. Heb je verschillende kaarten, dan moet er extra personeel aan de poort”, stelt Oudijk.

Toch staat Oudijk niet onwillig tegenover het voorstel van Oras. ,,Wij zijn een bedrijf in beweging. We leveren diensten aan studenten. Als we signalen vanuit die hoek krijgen dat het anders moet dan overwegen wij dat”, aldus Oudijk.