Oras wil studentenintegratie bevorderen

Studentenraadfractie Oras wil buitenlandse studenten een mentor toewijzen, om de integratie op de TU te bevorderen.Dat het met de integratie van buitenlandse studenten op de TU niet helemaal lekker zit is te zien op de campus, volgens Oras.

Tussen buitenlandse studenten onderling is er wel veel contact via bijvoorbeeld de internationale studentenvereniging Aegee, maar dat vindt Oras niet genoeg. ,,We willen buitenlandse studenten een mentor geven zoals die er ook is voor andere studenten”, zegt Louwers. Die moet de vreemde student wegwijs maken in Delft: waar ligt de C1000, waar haal ik een vette bek, en bij wie koop ik een fiets? ,,Het gaat puur om sociale zaken, niet om hulp bij de studie. We adviseren de buitenlandse student om eens voor zijn mentor te gaan koken.”

In het tweede kwartaal van dit jaar gaat er een pilot van het project van start op de faculteit Werktuigbouwkunde. Na de zomer voert Oras de studentmentor misschien ook op andere faculteiten in. (GvW)

Dat het met de integratie van buitenlandse studenten op de TU niet helemaal lekker zit is te zien op de campus, volgens Oras. ,,In de collegebanken is de scheidslijn duidelijk”, zegt Edgar Louwers, commissaris extern van de partij. ,,Buitenlandse studenten zitten bij elkaar en hebben eigenlijk geen contact met de Delftse studenten.”