Oras strijdt tegen struikelvakken

Studenten die op één vak na niet voldoen aan de toelatingseisen voor een vak of project, moeten een snellere herkansing krijgen.Voor studentenraadpartij Oras zijn de invoering van de bachelor- masterstructuur en de nieuwe semesterindeling reden om bij het college een versnelde herkansing te bepleiten.

Oras wil versnelde herkansingsmogelijkheden voor ‘struikelvakken’ die onderdeel zijn van een punteneis voor een vak of project, of gelden als voorkenniseis. Op de Oras-site kunnen studenten aangeven welke struikelvakken volgens hen voor versnelde herkansing in aanmerking moeten komen.

Oras wil zo bijvoorbeeld voorkomen dat studenten veel vertraging oplopen omdat ze vanwege het missen van één vak niet deel mogen nemen aan de afsluitende toets van de bachelor. www.oras.tudelft.nl

Voor studentenraadpartij Oras zijn de invoering van de bachelor- masterstructuur en de nieuwe semesterindeling reden om bij het college een versnelde herkansing te bepleiten. ,,Door de semesterindeling zijn er nog maar drie tentamenperiodes voor de studenten”, legt studentenraadslid Janneke Bik uit. ,,En de bachelor-master zorgt voor een extra voortgangsbarrière na het derde jaar. Die twee ontwikkelingen kunnen studievertragingen in de hand werken.”