Oras levert opnieuw voorzitter studentenraad

Na de nodige discussie is Constantijn Berning van studentenpartij Oras gekozen tot voorzitter van de nieuwe studentenraad. Voor het eerst heeft studentenpartij AAG evenveel zetels in de studentenraad als haar concurrent Oras.

Fractieleider Bram Gille van AAG: ,,We hebben lang overlegd. Op een gegeven moment moest er gewoon een besluit vallen. Met de impliciete belofte dat AAG volgend jaar de voorzitter levert bij eenzelfde verkiezingsuitslag is de keuze op Constantijn gevallen. Beide partijen hebben hier uiteindelijk een goed gevoel bij.”

Berning is zesdejaars bouwkundestudent en heeft bestuurservaring opgedaan bij tennisclub Tenniphiel, een ondervereniging van Virgiel. Gille is vierdejaars technische bestuurskunde, zat in het bestuur van een jongerenvereniging en is actief binnen CSR.

De partijen voorzien geen moeilijkheden met de vijf-vijf stemverhouding. Gille: ,,Ons doel is gelijk, we behartigen de belangen van de Delftse studenten. En je moet het ook de positieve kant bekijken. We hebben elkaar nu altijd nodig, dat dwingt tot goede samenwerking.”

Voor het eerst heeft studentenpartij AAG evenveel zetels in de studentenraad als haar concurrent Oras. AAG wilde daarom graag dit studiejaar het voorzitterschap op zich nemen, maar als vanouds gaat Oras met de eer strijken.