OR: tram over Schoemakerstraat

De ondernemingsraad ziet de tram liever over de Schoemakerstraat lopen dan over de Mekelweg. Bij de bespreking van het masterplan bleek de ondernemingsraad het eens met de keuze van het college van bestuur voor een tramtracé over de Schoemakerstraat.

Het tramtracé lokte geen felle discussies uit in de raadsvergadering van 14 maart. Er is een lichte voorkeur voor de Schoemakerstraat omdat deze route de toekomstige gebouwen op de Mekelweg alle ruimte geeft. Bovendien is het maar een klein eindje lopen van Mekelweg naar Schoemakerstraat en haalt de universiteit geen infrastructuur naar het hart van de campus waar ze in de toekomst geen invloed op heeft.

De raad overlegde ook over de komst van hbo en bedrijven naar de campus. Het hbo is in principe welkom, maar zolang niet bekend is om hoeveel en om welke studenten het gaat, wil de raad geen definitieve toezegging doen. Commerciële bedrijven en onderzoeksorganisaties verwijst de raad door naar TU-zuid (Technopolis). Voor een studentenuitzendbureau of fietsenmaker kan een uitzondering worden gemaakt. Er volgen eerst nog gesprekken tussen de raad en Vastgoed voordat het Masterplan haar officiële goedkeuring krijgt.

Bij de bespreking van het masterplan bleek de ondernemingsraad het eens met de keuze van het college van bestuur voor een tramtracé over de Schoemakerstraat. De studentenraad pleit voor een route over de Mekelweg, straks het hart van de nieuwe campus.