​Open dag bij YES!Delft

Startup broedplaats YES!Delft houdt op donderdag 21 april zijn eerste Open Dag voor zowel studenten als burgers. Iedereen kan komen proeven van innovatie en ondernemerschap.

De meeste Delftenaren hebben wel van YES!Delft gehoord, maar wie er zitten en wat ze doen is minder bekend. Iets met ondernemen en innovatie, maar hoe gaat dat dan? “Wij willen de mensen graag laten zien wat we hier allemaal doen”, verklaart Sagar Broers, marketing manager van YesDelft. In het Delftse startup-centrum zijn in de afgelopen 11 jaar meer dan 160 bedrijven gestart, waarvan 90 procent nog actief is. Het is volgens rankings de vierde Tech-incubator in Europa.

Tijdens de open dag zullen in centrale hal demo’s en prototypes te zien zijn van de huidige startup-bedrijven. Verderop in de hal vertellen startende ondernemers in elevator pitches waarom hun idee zo goed en waardevol is.

Ook zijn er verhalen van ondernemers die al verder zijn met de ontwikkeling. Zo zullen de mannen van Powerwindow uitleggen hoe ze zonne-energie oogsten uit een raamkozijn met zonnecellen. Innovators van een andere startup, SD-insight, vertellen hoe zij van een gewone automobilist een professionele chauffeur maken.

Ook zijn er volop mogelijkheden om zelf actief te zijn. Leer bijvoorbeeld je pitch aan te scherpen in de Pitch Party onder leiding van een ervaren coach. Zie hoe je een idee omzet in een business plan in de Ideation Session, of test je carrièremogelijkheden bij een van de startups in de Career Lounge.

Rondleidingen bieden ook een eerste blik in het nieuwe gebouw YES!Delft Labs. Het laboratoriumgebouw is nog niet in gebruik en dit is de eerste mogelijkheid om er een kijkje te nemen.

Open dag YES!Delft, Molengraaffsingel 12 (zuidoost-hoek van de campus), van 12.30 tot 20.00 uur, met sessies om 12.30, 15.30, 18.00 en 18.15 uur. Aanmelding (verplicht) op yesdelftopen.eventbrite.nl

Lees meer over YES!Delft:

‘Tien jaar geleden was ondernemen nog een scheldwoord’

‘YesDelft is een club waar je bij wilt horen’