Op de infomarkt: de e-sports club wil groeien

Verspreid over de campus presenteren tal van instellingen zich aan de nieuwe eerstejaars die op gepaste afstand langs de stands lopen. Delta was op de Van den Broekweg.

Kimberly de Graaf en Quinn Begelinger vertegenwoordigen DSEA op de informatiemarkt. (Foto: Marjolein van der Veldt)

Mentorgroepjes lopen tussen de marktkraampjes, deze maandag op de informatiemarkt van de introductieweek voor studenten. Studieverenigingen, gezelligheidsverenigingen, commerciële partijen, studentenprojecten en loopbaanadviseurs laten zich van hun beste kant zien. Af en toe steekt er een windvlaag op en komt er een tent van de grond. Lachend wordt die weer naar beneden getrokken. Het weer zal zo wel opknappen.

De groepjes komen met enige tussentijd langs. Studenten vertellen dat ze blij zijn met de fysieke introductiemarkt en met het driedaagse OWee-programma dat ze doorlopen.

Doordat de introductiemarkt verspreid is over onder meer Mekelpark, parkeerplaats van de bibliotheek en de Van den Broekweg, is de drukte een stuk minder dan voor de coronapandemie en hebben de nieuwe studenten meer tijd om zich in het aanbod te verdiepen.

Op de hoek van de Van den Broekweg, meteen aan het begin, staat de goedgevulde stand van DSEA, de Delft Student E-sport Association. Vijf gamers staan hier klaar om aankomende studenten te winnen voor hun vereniging met momenteel 121 leden.

Community manager Quinn Begelinger legt uit dat de club twee afdelingen kent: competitie, waar soms bizarre bedragen gewonnen worden, en community waar gezelligheid voorop staat. Hij vertelt over de wekelijkse LAN-party op donderdagavond, waar ruim tachtig spelers tegelijk kunnen inpluggen op het netwerk om mee te spelen voor een partijtje League of Legends, Counter strike, of Super Smash Bro’s. Daarnaast er zijn bordspellen aanwezig voor offline vermaak.

Na een winderige en regenachtige maandagochtend is Begelinger best tevreden over de belangstelling. Ze hebben zeker 25 flyers uitgedeeld – een medebestuurslid houdt het op 50 stuks – en 25 belangstellenden doorverwezen naar de website.

Een echt doel hebben ze zich niet gesteld, maar DSEA zou erg blij zijn met een groei naar 140 leden. Daarvoor hebben ze nog de rest van de week de tijd.

Wetenschapsredacteur Jos Wassink

j.w.wassink@tudelft.nl