Oosters Delft

Na een goede zomer die eindelijk eens bestond uit zon in plaat van regen, kabbelen de Delftse contreien rustig vol met het geroezemoes van de Delftse student.

En of je dit blad nu voor de eerste keer leest als eerstejaars student, of als doorgewinterde student kijkt wat Job nu weer te melden heeft, dit is de tijd dat iedereen elkaar weer ziet en de tijd neemt om met elkaar te genieten. De vakantie loopt helaas tot zijn einde, maar voor het zover is, nog een paar interessante plekken waar je all you can eat oosters kunt halen voor dat laatste restje buitenlandgevoel.

Royal Palace Delft (keuken: Chinees)

Stijl: All you can eat and drink

Prijs: €22,50 voor 3 uur

Oordeel: In mijn optiek de klassieke verbastering van de Chinese keuken naar de Hollandse smaak. Het eten is niet per definitie slecht, maar er is geen korrel rijst meer over van de authentieke Chinese keuken. Wel echt goed waar voor je geld, geen culinaire ervaring.

Eindcijfer: 7-

Umai Delft (keuken: Japans)

Stijl: All you can eat

Prijs: ma t/m wo €21,50, rest €24,- voor 2,5 uur

Oordeel: Een slachtoffer van zijn eigen succes. Door de grote hoeveelheid mensen die op de initiële kwaliteit af kwamen, heeft Umai uiteindelijk moeten inboeten op kwaliteit. Ik ging hier graag eten, maar de liefde is, helaas, een beetje weg uit deze tent.

Eindcijfer: 6,5

Koreil Delft (keuken: Koreaans)

Stijl: All you can eat

Prijs: €22,50 voor 2,5 uur Oordeel: De absolute winnaar van deze test. Een ware culinaire ervaring en, naar mijn mening, een tent die nog de essentie van de Aziatische keuken behartigt. Lekker eten, goede prijs en een culinaire ervaring. Met andere woorden: Doen!

Eindcijfer: 8,5