Ook dit jaar vroege Owee

De vervroeging van de ontvangstweek blijft dit jaar gehandhaafd. Rector Wakker heeft tijdens de overlegvergadering met de studentenraad besloten om de Owee ook dit jaar weer vroeg te organiseren. Daardoor vindt de Owee dit jaar plaats van 16 tot en met 19 augustus.

br />
Vorig jaar werd de Owee voor het eerst vervroegd. Dat gaf aanleiding tot discussie omdat de ontvangst daardoor zeer vroeg in augustus viel. Dat is nu niet aan de orde omdat het collegejaar pas 6 september begint. Een evaluatie over de verschuiving van het tijdstip vindt plaats na de zomer.

De Owee werd vervroegd om de studentenverenigingen meer tijd te geven voor de kennismaking van nieuwe leden. Studenten die niet lid worden bij een vereniging hebben gedurende die twee weken niks te doen. Om ze toch niet helemaal los te laten, opperde Wakker het plan om dan een aantal evenementen te organiseren. ,,Te denken valt aan een boekenbeurs waar winkels goedkoop boeken aanbieden.”