Ontwerp een mobiele attachékoffer

Na de dart-werpmachine en de skate-rem ontwerpen eerstejaars werktuigbouwkunde dit jaar een ‘Sjeeskoffer’, een vervoermiddel voor de treinforens.

/strong>

Vorige edities van de ontwerpwedstrijd voor studenten werktuigbouwkunde kregen volop aandacht in de media. Hart van Nederland en alle concurrenten kwamen opdagen. Dit jaar kunnen eerstejaars in het nieuws komen met een handig vehikel om van het trein- of busstation naar het werk te pendelen. Ouderejaars kunnen hun ideeën kwijt voor een ‘step-step’, een step waarbij niet met de voet mag worden afgezet.

Op donderdagmiddag 31 mei is de finale van de ontwerpwedstrijd. Zestien sjeeskoffers zullen zich naar het station spoeden en via een treintripje Delft-Zuid weer terugkomen. Koffers en stepjes moeten vervolgens een hindernisbaan afleggen. De snelheid die behaald wordt, telt zwaar mee. Olympisch kampioene Leontien van Moorsel zit in de jury. Als afsluiting is er een wedstrijd tussen de snelste sjeeskoffer en step-step.