Ontsnapt uit de escape room in Pulse

Spanning in Pulse, waar Oras een pop-up escape room maakte. Bevangen door mysterie probeerden groepen studenten binnen vijftien minuten alle raadsels op te lossen.

Met het organiseren van een escape room hoopt Oras op meer naamsbekendheid. (Foto: Marjolein van der Veldt)

De spanning is te snijden in de rij voor Break Out, de toepasselijke ruimte waar de escape room is gesitueerd. Het concept, een kamer waarin een groep wordt ‘opgesloten’ om vervolgens al puzzelend een weg naar buiten te vinden, bedacht de actiecommissie van Oras zelf. “Gewoon, tijdens een paar brainstormavonden”, vertelt bestuursvoorzitter Effie Leijten trots.

Even mysterieus als de escape room zelf, was de promotie. Oras plaatste op haar Instagramaccount enkel een teaser (zie hieronder). Toch was het druk. Op de laatste dag, het spel werd van maandag tot en met woensdag gespeeld, waren vrijwel alle timeslots gereserveerd. Delta had geluk en sloot op het nippertje aan bij een enthousiaste groep studenten.