Onderscheiding voor De Bruine

De onderscheiding wordt ieder jaar uitgereikt aan een persoon die zich verdienstelijk heeft gemaakt voor de TU. De Bruine werd voorgedragen door prof.dr.ir. J. de Swaan Arons. In zijn motivatie schrijft De Swaan Arons dat de inkomsten van het fonds uit het bedrijfsleven stegen van tweehonderdduizend naar vijfhonderdduizend gulden in de periode dat De Bruine directeur was. Verder maakte De Bruine zich sterk voor de instelling van de jaarlijkse prijzen voor de veertien beste afstudeerders en de leermeesterprijs. Begin dit jaar droeg De Bruine op 65-jarige leeftijd zijn functie over aan ir. J.T. Kramer. (J.O.)

Joyce Ouwerkerk

De u-raad heeft gisteren de Lipkensonderscheiding toegekend aan ir. H.J. de Bruine voor zijn verdiensten als directeur van het Universiteitsfonds Delft gedurende vijf jaar. De gepensioneerde brigade-generaal kreeg de onderscheiding voor zijn vrijwillige inzet die leidde tot goede contacten met het bedrijfsleven.

Joyce Ouwerkerk