Ondernemingsraad kiest Hoogwater tot voorzitter

De ondernemingsraad heeft Daan Hoogwater gisteren aangewezen als opvolger van Dorien de Tombe. HarmoniemodelHoogwater was de enige kandidaat voor het voorzitterschap van de or.

Hoogwater zat eerder namens TH Akkoord in de u-raad. In navolging van De Tombe benadrukt de nieuwe voorzitter het geringe belang van herkomst naar geleding of partij in de or. In het dagelijks leven is Hoogwater coördinator externe contacten bij de subfaculteit Scheikundige Technologie en Materiaalkunde.

Volgens Hoogwater zal de koers van de or niet drastisch wijzigen. ,,Het vertrek van De Tombe had niets te maken met het beleid van de or”, verduidelijkt hij. ,,Dat had meer te maken met de presentatie en de stijl van leidinggeven.” Over zijn eigen aanpak is Hoogwater terughoudend. Wel laat hij weten het harmoniemodel voor te staan, en groot belang te hechten aan ‘netwerken’. ,,Daar zijn vaak het snelst en de beste resultaten mee te bereiken”, meent hij.

Vertrekkend voorzitter De Tombe werd door haar eigen partij AbvaKabo een te rigoreuze aanpak verweten, waarmee ze velen ‘de gordijnen injoeg’. Zij kondigde vorige week aan haar werk in de raad helemaal te zullen neerleggen. Hoogwater zegt dit nog niet van haarzelf vernomen te hebben en gaat er vooralsnog vanuit dat zij aanblijft als or-lid.

Harmoniemodel

Hoogwater was de enige kandidaat voor het voorzitterschap van de or. Het is ditmaal niet de AbvaKabo die de voorzitter levert, maar de CMHF, waarin Hoogwater het wetenschappelijk personeel vertegenwoordigt. Frans Bazen van de AbvaKabo werd in de or-vergadering gekozen tot vice-voorzitter.