OLI maakt cd-rom voor eerstejaars

De stichting On Line Internet (OLI) gaat een cd produceren waarop alle informatie over de TU-faciliteiten staat. De cd wordt gratis verstrekt tijdens de Owee.

De cd moet eerstejaars wegwijs maken in Delft. Vijf (oud-) Delftenaren (waaronder waarschijnlijk Philips-topman Roel Pieper) vertellen hun ervaringen met Delft. In de teksten van deze personal guides zitten links naar uitgebreidere informatie. Ook verwijst de cd naar Internet-sites. De verschillende organisaties (sportcentrum, studie- en sportverenigingen, bieb, etcetera) leveren zelf hun teksten aan.

Vorig jaar maakte ontwerpburo Invorm een soortgelijke cd-rom. ,,Maar onze cd is met Internet Explorer te bekijken, zodat er geen aparte viewer nodig is. Bovendien bieden wij meer informatie”, zegt bouwkunde-student Olaf van der Aa van de stichting OLI. Voorlopig worden er tweeduizend cd’s voor eerstejaars gemaakt, want er is slechts achtduizend gulden beschikbaar.

De Communicatie en Marketing Groep (CMG) van de TU heeft echter belangstelling voor het project. Met een eventuele subsidie van CMG kunnen er tienduizend cd’s extra gemaakt worden, zodat ook ouderejaars kunnen profiteren van de informatie. Over de subsidie wordt nog onderhandeld.