Nuna7 op kop

Nuna7 staat na de eerste racedag op de eerste plek in het klassement van de World Solar Challenge. Het Nuon Solar Team begon op zondagochtend vanaf de dertiende startplek aan een enorme inhaalrace naar de top van het klassement. Nuna7 reed de eerste dag 640 van de 3000 kilometer lange race.

Coureur Sjoerd Moorman was moe maar tevreden. Samen met collega Leslie Nooteboom moest hij in de eerste etappe negentien concurrerende teams inhalen: “Onze strategie heeft gewerkt. Rustig kwalificeren, uitgaan van onze eigen teamkracht en de kwaliteiten van Nuna7. De eerste positie na dag 1 is een prachtige start van deze editie. Het wordt nog spannend de komende dagen, want ook titelverdediger Tokai heeft een enorme sprong gemaakt: van plek 20 naar plek 3.”

De top van het klassement is grotendeels een Hollands feestje geworden: Solar Team Twente staat achter het Nuon Solar Team op plaats twee in het Challenger klassement. Ook gezinszonnewagen Stella van Solar Team Eindhoven doet het goed: zij staan nu op een tweede plek in het Cruiser klassement.

Tijdens de tweejaarlijkse World Solar Challenge rijden zonneraceteams 3000 kilometer door Australië van Darwin naar Adelaide. 38 teams van over de hele wereld doen mee in drie verschillende klassen.