‘Nuldejaars mogen het Basecamp niet missen’

Acht studenten hebben een half jaar fulltime gewerkt aan het organiseren van de OWee. Vijf vragen aan voorzitter Paul van de Weijer.

Foto: Connie van Uffelen

Openingsfeest, informatiemarkt, de Baseclub dansvloer, College Tour, verenigingsbezoek, openluchtbioscoop, Presidentenforum, Cantus: welk onderdeel uit de OWee mogen nuldejaars echt niet missen?

“Het Basecamp. Dat is iets nieuws en duurt de hele week. Het is een ‘thuisbasis’ vlak naast de Aula, waar studenten elke dag kunnen komen voor een hapje en een drankje. Het is ook bedoeld voor internationale studenten en inwoners van Delft. Wij nodigen ze van harte uit langs te komen. Het is een verbindingsplek waar we laten zien wat de TU in huis heeft.”

Hoe voorkom je dat de OWee uit de hand loopt?

“Door strak overleg met gemeente, brandweer, politie, handhaving en verschillende bewonersverenigingen. Daarnaast hebben we acht eventmanagers en vier communicatiemanagers om ons werk uit handen te nemen. Als er dan iets gebeurt, kunnen wij er naar toe en gaat het evenement gewoon door. Dat is een prettig gevoel.”

Hoeveel bier is er besteld?

“Iets van tien- of elfduizend liter, maar we hebben ook veel fris hoor!”

Wanneer is de OWee geslaagd?

“Op het moment dat we goed weer hebben gehad, er geen ongelukken zijn gebeurd, iedereen tevreden is en iedere student een plekje in Delft heeft kunnen vinden. Dat laatste is een van onze speerpunten.”

Mijn gouden tip om de OWee te overleven is…

“Geniet en ga langs waar je langs kunt gaan. Doe mee en zorg vooral dat je wat rust krijgt.”

Nieuwsredacteur Connie van Uffelen

c.j.c.vanuffelen@tudelft.nl