NRGenius

De redactie van NRGenius is op het congres aanwezig en brengt een interview met minister Ritzen over de toenemende druk op studenten om snel te studeren. Onderwerpen van gesprek zijn het bindend studie-advies en studiebegeleiding.

Dit, en de vaste items, maandagavond van 19.00-21.00 in NRGenius op radio NRG 106.3 FM.

Het studentenradioprogramma NRGenius besteedt maandag 18 maart aandacht aan het seminar ‘Kiezen of Delen’ van afgelopen woensdag. Het seminar, georganiseerd door het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) en de LKvV (Landelijke Kamer van Verenigingen) ging over studiebegeleiding en zelfselectie van universiteiten. Minister Ritzen gaf een reactie op de onderzoeksresultaten van het ISO en de LKvV over de kwaliteit van studiebegeleiding op universiteiten en hoge scholen. In de vorige uitzending van NRGenius werd daar reeds aandacht aan besteed.