Nieuwe directeur Techniek Museum

Heijmans promoveerde aan aan de Utrechtse faculteit Wis- en Natuurkunde op het proefschrift ‘Wetenschap tussen universiteit en industrie’. Hij werkt sinds 1994 als beleidsmedewerker bij het Impuls Science & Technology Center in Amsterdam. Daarvoor was hij stafmedewerker van het Universiteitsmuseum Utrecht en docent natuurkunde. De huidige interim-directeur van het Techniek Museum, mr. C.M. Blom, blijft na 1 maart nog enige tijd aan tot Heijmans is ingewerkt. (A.d.J.)

Het Techniek Museum Delft heeft een nieuwe directeur: dr. H.G. Heijmans. Heijmans (40), een onbekende in Delft maar niet in de technische wetenschappen, begint per 1 maart. Hij moet het museum weer nieuw leven inblazen, volgens de koers die is uitgezet door de Stichting Techniek Museum Delft. Dat betekent meer leunen op de de faculteiten, minder nevenactiviteiten en jaarlijks vijfduizend bezoekers extra. De vorige directeur van het museum, M. Frölich, stapte eind vorig jaar op, omdat hij deze plannen niet haalbaar achtte.