Nieuwe cateraars TU geven gratis voorproefje

Medewerkers van L&R en de TNW-nieuwbouw kregen vanmiddag een gratis voorproefje uit de keukens van de FoodMarket die half augustus opent in de Fellowship.

Geen uitlaatgassen, maar dampen van gebakken vlees hangen dinsdag 7 juni tijdens de lunch in de parkeergarage naast de nieuwbouw van Technische Natuurwetenschappen (TNW). Medewerkers van deze faculteit – voor zover ze al zijn verhuisd– en die van het nabijgelegen Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek (L&R) staan geduldig in de rij waar normaal auto’s staan geparkeerd.

Ze zijn afgekomen op een gratis proeverij van cateraars Soep & Ballen, Satebar en La Casa Kitchen. Hun pastasalade, panini, aspergesoep, aardbeiensmoothies en Italiaanse gehaktballen met jus vinden gretig aftrek. Vanaf 15 augustus vormen de drie cateraars de ‘FoodMarket‘ in de Fellowship aan de andere kant van het in aanbouw zijnde Kluyverpark.

Terwijl de rij almaar langer en breder wordt en de gesprekken luidruchtiger, presenteert facilitair manager Dennis Cruyen de TU-plannen voor het eten en drinken in deze uithoek van de campus. Zo sluit op 4 juli het Sodexo-restaurant bij L&R. De faculteit krijgt er begin september een ‘Food & Beverage Corner’ en extra onderwijs- en ontmoetingsruimte voor terug.

Ook TNW krijgt vanaf 15 augustus een Food & Beverage Corner van Sodexo, met een beperkter aanbod dan een doorsnee-kantine. Het naastgelegen Reactor Instituut (RID) heeft nog tot 11 juli een eigen kantine. Als die dicht is, moeten RID-medewerkers óf gebruik maken van een ‘self service corner’ óf het pand verlaten.

De hoop is dat het Kluyverpark er net zo levendig door zal worden als het Mekelpark op mooie dagen én dat medewerkers eens iemand anders ontmoeten in de Fellowship. Misschien moeten ze de wachtrijen daar dan net zo lang laten worden als hier in de parkeergarage.