Mogelijk studievariant commercieel ingenieur

Er wordt gewerkt aan een afstudeervariant technisch-commercieel ingenieur.Dat bevestigt dr. Simon Peerdeman, directeur onderwijs van TBM.

Het is de bedoeling dat de variant toegankelijk wordt voor alle opleidingen.

Peerdeman spreekt van een minor-pakket, waar 20 tot 25 studiepunten mee kunnen worden behaald. ,,Het is absoluut geen nieuwe opleiding, het geeft een extra kleuring aan een normale ingenieursopleiding”, stelt de opleidingsdirecteur nadrukkelijk.

Studenten die kiezen voor deze commerciële variant krijgen onder meer les in marketing, communicatieve vaardigheden, onderhandelen en vergaderen. Volgens Peerdeman hebben al veel studenten belangstelling getoond.

De plannen bevinden zich in een vroeg stadium. Zo zijn de contacten met de andere opleidingen nog niet gelegd. Peerdeman vindt het nu dan ook nog te ‘prematuur’ om te zeggen of de commerciële ingenieursvariant doorgaat, maar hij zegt goede hoop te hebben dat het komend studiejaar wordt proefgedraaid.

Er wordt gewerkt aan een afstudeervariant technisch-commercieel ingenieur.

Dat bevestigt dr. Simon Peerdeman, directeur onderwijs van TBM. Het is de bedoeling dat de variant toegankelijk wordt voor alle opleidingen.