Opinie

Mijnbouw (1)

De ambulance werd, in tegenstelling tot de berichtgeving, niet in paniek gebeld, maar op aanraden van twee verplegers. Die waren toevallig (lees: gelukkig) in het café aanwezig waar de studente het bewustzijn verloor – dat gebeurde dus niet in het water.

Gertjan Bekkers, bestuurslid Mijnbouwkundige Vereeniging

Het bericht in Delta nr. 31 ‘Mijnbouwster kort buiten bewustzijn’ heeft het bestuur van de Mijnbouwkundige Vereeniging met verbazing en weerzin gelezen. De studente in kwestie is niet bezweken aan onderkoeling, maar zij heeft, volgens het ambulancepersoneel, het bewustzijn verloren door een toevallige combinatie van vermoeidheid, spanning, kou en alcohol. Het overzwemmen van de gracht, zowel als de inauguratie op zich, is niet verplicht. Aan de nuldejaars wordt voorgesteld om een shortcut naar café Het Noorden te nemen, waarop zij dus eventueel vrijwillig te water gaan.

Gertjan Bekkers, bestuurslid Mijnbouwkundige Vereeniging