Opinie

In memoriam – Bob Kerssens

Met grote droefenis hebben we vernomen dat MSc student Bob Kerssens op maandagavond 14 augustus is overleden.

Bob Kerssens

Na zijn BSc Civiele Techniek koos hij voor de MSc Offshore & Dredging Engineering. Bob zat in de eindfase van zijn afstudeerproject bij de sectie Dredging Engineering onder begeleiding van Prof. C. van Rhee. Hij werkte aan een uitdagende en complexe opdracht over de hydraulische excavatie van klei bij lage stagnatiedruk (mass-flow excavator) en voerde dit werk uit bij Boskalis.

Vrijwel zelfstandig ontwikkelde hij een experimentele opstelling en dook hij diep in de literatuur. Wij herinneren Bob als een getalenteerde student die zorgvuldig te werk ging en verwachtten veel van zijn eindverslag en presentatie. Zijn begeleider bij Boskalis was zeer tevreden over zijn werk en Boskalis zal zeker verder gaan met de resultaten van zijn onderzoek.

Wij zijn geschokt door dit plotselinge overlijden van Bob die een breed spectrum aan toekomstmogelijkheden voor zich had.

Ons medeleven gaat uit naar zijn familie, vrienden, medestudenten en een ieder die hem dierbaar was. Wij wensen hen allen veel sterkte.

In de hal van de faculteit 3mE zal gelegenheid zijn een condoleanceregister te tekenen.

Theun Baller, Decaan

Cees van Rhee, hoogleraar Dredging Engineering