Meefeesten met de verenigingen

Zijn outfit is nog niet bekend, “maar het wordt in elk geval iets met een wereldprintje”. President Zimo Sibbing van de Delftsche Studenten Bond maakt zich op voor het grootste feest van het jaar bij de studentenvereniging: het slotfeest van de 116e dies natalis.

Thema: ‘On top of the world’. Alleen voor leden en zusterverenigingen, maar het twee weken durende lustrumfeest is deels toegankelijk voor iedereen.

Wat: Dies DSB en Taste Week Sint-Jansbrug

Waar: Sociëteit Tyche, Oude Delft 123 en Sociëteit Sint-Jansbrug, Oude Delft 50-52

Wanneer: (tot en met) donderdag 21 november

Prijs: tot € 7,50

Partyprognose: 8

Met zeshonderd man publiek barst sociëteit Tyche van de DSB aan de Oude Delft uit haar voegen, komende week. Niet dat de studentenvereniging zoveel leden telt. “Ons eigen ledenaantal is slechts driehonderd, maar we hebben een actief zusterverband (Federatie van Unitates en Bonden in Nederland), dat met bussen vol leden naar ons toekomt”, belooft Zimo Sibbing. Het is de redding voor het knalfeest van de vereniging, want dit jaar was er nauwelijks aanwas. “36 Nieuwe leden, om precies te zijn, dus volgend jaar wordt het aanpoten tijdens de Owee. De oorzaak is natuurlijk moeilijk te achterhalen, door de omvang van de Owee en vele andere factoren.”

Neemt niet weg dat de vereniging deze twee weken stevig uitpakt ter gelegenheid van het lustrum. “Onze diescommissie van vier personen is sinds juni bezig met het organiseren”, aldus de president, die ook nog even technische wiskunde en technische natuurkunde studeert. “De aankleding wordt ook door hen verzorgd, en komt erop neer dat in elke ruimte een ander land wordt gerepresenteerd. Denk aan een Duits Oktoberfest, een Franse lounge of een Scandinavisch kasteel in de achterzaal.” En niet te vergeten The Partysquad op het podium. Extra lokkertje: duizend liter gratis bier, met grote dank aan Bavaria. Een bijbehorende pul krijgen leden er (na een entreekaartje van € 7,50) gratis bij.

Hartstikke leuk, maar daar win je natuurlijk geen níeuwe leden mee. Gelukkig konden aspirant-leden en andere nieuwsgierige studenten ook al even wat meepikken van de feestelijkheden op de Bond. Zo was er op vrijdag 8 november een zwembadfeest, en een open feest (thema ‘It’s a small world’) op donderdag 14 november. ‘Ze zullen ons helpen herinneren hoe mooi het is om van een vereniging als de onze lid te zijn’, hopen de DSB’ers. Dan mag de op één na oudste studentenvereniging van Delft de deuren alleen bij de 117e dies wel voor iedereen opengooien. Want ook al konden alle ‘externen’ voorzichtig een graantje meepikken van alle evenementen, het allermooiste feest mist het overgrote deel van Delft nu maar jammerlijk. Op naar Sint-Jansbrug dan maar, waar de Eettafel tot en met 21 november een openbare Taste Week houdt. Zo voelen we ons van alle verenigingen toch een béétje lid.

www.delftschestudentenbond.nl

www.sintjansbrug.nl