Mark van Ingen (22)

Hij is student werktuigbouwkunde en is ’treasurer’ van de commissie die de afgelopen maand de Masterclass Investment Banking organiseerde.

Hoe zit je in je vel?

Prima. Met de studie gaat het goed en met de Masterclass heb ik leuke dingen georganiseerd. De studententijd is de mooiste tijd van je leven.

Als je geen werktuigbouwkunde zou studeren, wat zou je dan doen?

Economie aan de Erasmus in Rotterdam. Ik heb altijd al getwijfeld tussen techniek en economie. Economie vind ik echter wat te fictief, dus dan maar techniek, iets tastbaars.

Wat is je passie?

Mijn vriendin. Het klinkt misschien stom, maar het is wel zo.

Wat zou je veranderen aan de TU?

Ze moeten eens wat minder dingen veranderen. Nu volgt geen enkel vak op elkaar en elk jaar verandert er wel weer iets. Het zorgt voor onzekerheid bij studenten. Volgens mij kan het veel beter.

Wat is jouw openingszin?

Mark’s GSM gaat: ,,Hallo met Mark.” Nou dat is dus mijn openingszin. Nee, even zonder gekheid. Het hangt van de situatie af waarmee je een gesprek opent, denk ik, het maakt uit met wie je spreekt.

Wie zou je in levende lijve willen ontmoeten?

Stevie Wonder, maar ik weet niet zeker of die nog leeft. Al zou ik Elvis ook wel willen ontmoeten. Om zijn kant van het verhaal eens te horen. Er wordt namelijk veel over hem gezegd, maar je weet niet hoe hij het beleefd heeft.

Waar zit jij over tien jaar?

In Nederland. Ik denk dat ik in de economische sector terechtkom. Via een Traineeship bij een bank. Het zou heel goed Investment Banking kunnen zijn. Ja, de interesse voor economie komt ook door die Masterclass.

Hoe belangrijk is geld voor jou?

Aan de ene kant heel belangrijk, omdat het bepaalt wat je wel en niet kunt doen. Maar je moet je door geld niet laten beperken in de dingen die je kunt doen. Dat is het irritante van geld.

Waar heb je een hekel aan?

Dat mensen om de hete brij heen praten. Als mensen meteen zeggen wat ze bedoelen, zou dat veel problemen voorkomen. Mensen moeten eerlijk zijn.

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?

Toen ik twaalf was of zo. Lang geleden in ieder geval. Ik was toen met mijn fiets tegen een paaltje aangereden en dat was niet fijn, zowel voor mij niet als voor mijn fiets.

Wat is je levensmotto?

Gewoon doorgaan en altijd vrolijk zijn. Ik ben iemand die nooit lang zal blijven mokken bij tegenslag.

Hoe zit je in je vel?

Als je geen werktuigbouwkunde zou studeren, wat zou je dan doen?

Wat is je passie?

Mijn vriendin. Het klinkt misschien stom, maar het is wel zo.

Wat zou je veranderen aan de TU?

Wat is jouw openingszin?

Wie zou je in levende lijve willen ontmoeten?

Waar zit jij over tien jaar?

Hoe belangrijk is geld voor jou?

Waar heb je een hekel aan?

Wanneer heb je voor het laatst gehuild?

Wat is je levensmotto?