Magnet.me merkt weinig van Brexit

Het online carrièrenetwerk voor studenten, Magnet.me, heeft een miljoen euro opgehaald in een investeringsronde. Het bedrijf is ook in het Verenigd Koninkrijk actief.

Zelf solliciteerden ze nooit, maar met Magnet.me hebben ze inmiddels meer dan tienduizend studenten aan een baan geholpen.

In Groot-Brittannië maken al meer dan dertigduizend studenten en meer dan 150 bedrijven, zoals Rothschild, Vodafone en Unilever, gebruik van Magnet.me. In juni besloten de Britten de Europese Unie te verlaten, maar voor Magnet.me pakt de Brexit vooralsnog gunstig uit. Oprichter Vincent Karremans: “We investeren nu vooral in de Britse markt en door de flinke daling van de Britse pond ten opzichte van de euro, kunnen we nog meer investeren.”

De Delftse startup breidde in 2015 uit naar het Verenigd Koninkrijk. Vorig jaar ontvingen uit handen van de Britse ambassadeur in Nederland de UK Department of International Trade Investment Award voor beste nieuwkomer.

Geen afname

Hebben studenten in tijden van Brexit nog zin om de oversteek te maken? Karremans laat weten dat hij geen afname heeft gezien na de aankondiging in juni. “Wij zitten in Londen”, voegt hij er aan toe, “dat blijft zo’n internationale hub. Daar moeten ze wel mee doorgaan.”

Magnet.me is met zeventigduizend gebruikers en duizend werknemers naar eigen zeggen uitgegroeid tot de grootste carrièresite voor Nederlandse studenten. “Wij blijven denken vanuit de studenten en vanuit startups”, zegt Karremans. Deelname is gratis. Bedrijven betalen alleen voor premium-opties.