LSVb opent klachtenbox

Behalve een studentenlijn heeft de LSVb nu ook een klachtensite. Studenten kunnen hun grieven voortaan kwijt op een speciaal daarvoor bestemd formulier op de nieuwe site klachtenbox.net.

“Onze studentenlijn is echt bedoeld voor één op één juridisch advies”, legt LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk uit. “Met alleen een klacht bel je niet zo snel op. De nieuwe site maakt het voor studenten makkelijker hun klachten bij ons te melden.”

Merkt de LSVb dat een bepaalde klacht vaak en op verschillende plaatsen voorkomt, dan gaat de studentenbond erachteraan. “Maar ook als er binnen een bepaalde opleiding veel klachten zijn kunnen we daar wat aan doen. Bij de opleiding of instelling klagen is voor een student natuurlijk stap één, maar dat helpt of kan niet altijd. Als de LSVb opbelt, dan brengt dat misschien toch wat meer teweeg.”

Kunstenaar Theo Jansen houdt op 26 april een lezing over kunst en techniek. Jansen is oud-student natuurkunde aan de TU. Hij verliet de universiteit om zich te wijden aan de kunst. Hij is bekend van strandbeesten gemaakt van pvc-buizen die hij laat voortbewegen door de wind. De lezing van Jansen is vrij toegankelijk en wordt gehouden in de grote zaal van het cultuurcentrum van de Unit Sport & Cultuur aan de Mekelweg 10. Aanvang 20.00 uur.