LR-team wint prijs zonder concurrentie

Het universiteitsfonds Delft reikt vandaag tienduizend euro uit voor excellent werken in teamverband. Makkelijk verdiend: er was maar één kandidaat.

/strong>

Negen leden van de coördinatiecommissie van de ontwerpsynthese oefening (oso) van lucht- en ruimtevaarttechniek ontvangen vandaag in de aula de tweede ‘UFD-Ritsema van Eck-prijs 2003 voor excellent werken in teamverband’. Het wedstrijdelement ontbrak: de oso-coördinatiecommissie was het enige deelnemende team.

De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de stichting universiteitsfonds Delft en bestaat uit een beeld, een oorkonde en tienduizend euro. De achterliggende gedachte van de prijs is om ‘excellent werken in teamverband’ onder Delftse studenten en jonge medewerkers aan te moedigen en te belonen.

Bij de eerste UFD-Ritsema van Eck-prijs % waar vijf teams zich kandidaat hadden gesteld – kwam vorig jaar het Alpha Centauri team als beste uit de bus. Dit studententeam ontwierp en bouwde samen met de TU Delft en de European Space Agency de zonnewagen ‘Nuna’ en won daarmee de World Solar Challenge. Dit jaar gaat de UFD-Ritsema van Eck-prijs dus naar een coördinatiecommissie van een jaarlijks terugkerende derdejaars oefening.

,,Het zijn inderdaad winnaars van een ander kaliber”, reageert UFD-directeur Max van der Laan. ,,Maar de jury vindt dat ook bij de winnaars van dit jaar sprake is van excellent teamwerk. Volgend jaar zullen we meer reclame moeten maken, dan geven vast meer teams zich op. Blijkbaar waren de posters, de advertentie in Delta en de brieven aan decanen en studieverenigingen onvoldoende.”