Lijst Bèta wint

Oras moet komend studiejaar één studentenraadszetel afstaan aan Lijst Bèta.
De zetelverhouding wordt nu zes-vier, maar net als vorig jaar spande het erom wie de laatste zetel zou krijgen. De lijsttrekker van Oras, Anna van der Togt, vindt het jammer dat ze nu niet met zeven, maar met zes mensen verder moet.

“Maar we hebben er veel zin in om ons hard te maken voor ontplooiing, onderwijs en faciliteiten. Komend jaar wordt heel interessant door de bezuinigingen uit Den Haag en we kijken uit naar de samenwerking met Lijst Bèta.”

Voor die laatste fractie valt de verdeling van de zetels dit jaar gunstig uit, nadat ze in 2011 met enkele tientallen stemmen te weinig een vierde zetel aan zich voorbij zag gaan. ‘Deze uitslag betekent voor ons dat wij een geluid laten horen waar duidelijk een behoefte aan is en wij zullen ons dus ook keihard blijven inzetten voor het verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs aan de TU’, zo staat het op de website.

Studenten konden op 23 en 24 mei via internet hun stem uitbrengen voor de studentenraad. De opkomst was 39,2 procent. Vorig jaar was dat 36,9 procent.