Life sciences krijgt keurmerk

De nieuwe Delfts-Leidse opleiding life sciences & technology heeft officiële erkenning gekregen.In afwachting van erkenning ging de opleiding september vorig jaar alvast van start.

In afwachting van erkenning ging de opleiding september vorig jaar alvast van start. De beide universiteiten waren er van overtuigd dat erkenning geen probleem zou vormen. ,,Het is bepaald geen modieuze studierichting”, verklaart collegevoorzitter De Voogd. ,,Ze dupliceert niets wat al elders gebeurt en maatschappelijk is er een grote vraag naar het vakgebied.” De AKO, de commissie die nieuwe opleidingen tegen het licht houdt, heeft nu haar goedkeuring verleend aan life sciences & technology. Alleen op enkele detailpunten moeten de universiteiten nog nadere toelichting geven. Dat betekent dat de opleiding binnenkort formeel aangemeld kan worden bij de Informatie Beheer Groep en een plaats krijgt in het centraal register van opleidingen Croho.