Leermeesterprijs naar Van Bekkum

De Leermeesterprijs van het Universiteitsfonds is dit jaar toegekend aan prof.dr.ir. H. van Bekkum, hoogleraar bij Scheikundige Technologie en Materiaalkunde.

br />

Figuur 1 Prof.dr.ir. H. van Bekkum

Sinds zijn aanstelling als hoogleraar in 1971 leverde Van Bekkum vijftig promovendi af en heeft hij inmiddels meer dan vierhonderd publicaties op naam staan. Studenten roemen hem om zijn boeiende manier van college geven en zijn enthousiasme voor het vakgebied organische chemie, ook buiten de college-uren.

Het Universiteitsfonds kent de Leermeesterprijs jaarlijks toe aan personen die zich inzetten voor de stimulering van technische wetenschappen en het onderwijs daarbinnen.

De prijs bestaat onder meer uit een een geldbedrag van 25 duizend gulden en een vliegticket ter waarde van tienduizend gulden. Van Bekkum overweegt om met dat geld een lezingenreeks te verzorgen in Noord- en Zuid Amerika, en op Cuba en de Antillen. (L.d.V.)

Figuur 1 Prof.dr.ir. H. van Bekkum