Lage bijstandsnorm na half jaar omhoog

79 gulden per maand.

Dit deelt de gemeente Delft mee naar aanleiding van eerdere berichtgeving over de bijstandsnorm voor schoolverlaters, die in vergelijking met andere gemeenten één van de laagste is. Volgens de gemeente is de periode van een half jaar ingebouwd als maximale prikkel voor schoolverlaters om snel mogelijk aan de bak te komen. De ervaring leert dat meesten van hen binnen een half jaar een baan hebben. (H.O.)

Henk Orsel

De lage bijstandsnorm van 822 gulden die de gemeente Delft voor uitwonende schoolverlaters hanteert, geldt voor een half jaar. Na zes maanden krijgen schoolverlaters de volledige bijstandsnorm van 1.279 gulden per maand.

Henk Orsel