krtnws

GroenBinnen vijf jaar krijgen alle Delftse studenten in hun propedeuse het vak technologie in duurzame ontwikkeling. Een projectgroep bij de faculteit TBM gaat de invoering daarvan voorbereiden.

Or-lid

Kees Daleboudt, informatiemanager bij Bouwkunde, heeft Thea Kool-Tijssen opgevolgd in de ondernemingsraad. Daleboudt is lid van de Abvakabo/FNV-fractie en was bij een vorige werkgever al secretaris van de ondernemingsraad daar. Kool is met pensioen gegaan.

Duurzaam

Scheikundestudent Maarten Neelis (24) ontving afgelopen dinsdag als eerste TU-student zijn ingenieursbul met de appendix ’technologie in duurzame ontwikkeling’. Sinds 1 september 2000 kunnen studenten van alle opleidingen afstuderen op duurzame ontwikkeling. De afstudeervariant bestaat uit een vakkenpakket inclusief twee werkweken en een afstudeeropdracht op het gebied van duurzame ontwikkeling. Neelis voerde zijn afstudeeropdracht uit bij Shell Global Solutions in Amsterdam. Hij onderzocht daar de mogelijkheid van het gebruik van waterstof als voertuigbrandstof. De chemisch ingenieur studeerde met lof af. Zie ook ‘De 11 van’, op pagina 7.

Rijswijk

De colleges van bestuur van de TU en de TH Rijswijk hebben gisteren een samenwerkingovereenkomst getekend. Over samenwerking wordt al lange tijd gepraat. In het document belooft Rijswijk onder meer geen universitaire opleidingen aan te gaan bieden. Op termijn verhuist de hogeschool in zijn geheel naar Delft.

SBS

De ondernemingsraad vindt dat het college nog geen overtuigende analyse van de problemen bij de staf en servicecentra (SBS) heeft gegeven, en ziet daarom vooralsnog geen noodzaak tot reorganisatie van deze afdeling. Voor het laatste overleg van 4 juli zal het college daarom zijn analyse op schrift uiteen zetten.

Souschef

Prof.dr. Kees Beenakker wordt vanaf september plaatsvervangend decaan van de faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS).Wanneer de echte decaan Jan van Katwijk van huis is, zwaait Beenakker straks de scepter.

Groen

Binnen vijf jaar krijgen alle Delftse studenten in hun propedeuse het vak technologie in duurzame ontwikkeling. Een projectgroep bij de faculteit TBM gaat de invoering daarvan voorbereiden. De projectgroep gaat ook onderzoeken hoe duurzaamheid een onderdeel kan worden van alle TU-vakken. Bovendien moeten er binnen een paar jaar binnen alle opleidingen ‘groene’ afstudeervarianten zijn.

Or-lid

Duurzaam