Krt Nws

OndernemingsraadDe nieuwe ondernemingsraad van de TU is gisteren door collegevoorzitter De Voogd geïnstalleerd. Voorzitter van de raad wordt dr.

Bergbeklimmer

De zes klimmmers die in juli de Delftse student Stijn Maas achterlieten op een Zwitserse berg, zijn niet schuldig aan zijn dood. Dat zeggen de Koninklijke Nederlandse Alpinisten Vereniging (KNAV) en de Nederlandse Bergsport Vereniging. Zij onderzochten het ongeval op de Hohberggletsjer, waarbij noodweer de klimmers dwong om de uitgeputte en onderkoelde studentklimmer achter te laten. De hulp kwam te laat, maar de klimmers hadden niet anders kunnen doen, concludeerden beide verenigingen.
Benefiet

Een benefietconcert dat Krashna Musika op 13 december zou geven op de Kaapverdische Eilanden, gaat niet door. Omdat de organisator van het concert de financiering van de reis en het verblijf niet rond kan krijgen, gaat het plan van de muziekvereniging voorlopig de ijskast in. Het negentig leden tellende orkest zou naar Afrika afreizen om daar een concert te geven ten bate van weeskinderen. Krashna Musika betreurt het afgelasten van de reis. ,,Maar”, zo zegt één van de bestuursleden, ,,er is nog een kleine kans dat het volgend jaar alsnog doorgaat.”
Bibliotheek

Medewerkers van de bibliotheek moeten deze week via een ‘belangstellingsformulier’ laten weten welke functie ze willen vervullen in het nieuwe gebouw achter de Aula. Door de verhuizing moet er gereorganiseerd worden en komen enkele functies te vervallen. Volgens J.H.M. Frijns van Personeel en Organisatie volgen geen gedwongen ontslagen: ,,De mensen waarvan de plaats komt te vervallen worden binnen de bibliotheek aan een nieuwe functie geholpen, of, als ze dat willen, gesteund bij het zoeken naar ander werk.”
Architect

Eric Paardekooper Overman is uit 31 bureaus gekozen als architect voor de nieuwbouw van de faculteit Techniek, Bestuur en Management (TBM). Paardekooper Overman werkt voor hetbureau I/AA+ (Ingenieurs en Architecten Associatie) dat met unanieme stemmen werd gekozen. De nieuwbouw voor het Agrarisch Onderwijs Leeuwarden en het Stadstheater Zoetermeer zijn ontwerpen van zijn hand. De nieuwbouw van TBM wordt aan het huidige gebouw van Technische Bestuurskunde aangebouwd, en moet medio 1999 afgerond zijn.

Ondernemingsraad

De nieuwe ondernemingsraad van de TU is gisteren door collegevoorzitter De Voogd geïnstalleerd. Voorzitter van de raad wordt dr. Dorien J. de Tombe. Zij werd als lid van het wetenschappelijk personeel voor de AbvaKabo in de or gekozen. De Tombe is universitair docent bij Technische Bestuurskunde en was tevens lid van de medezeggenschapscommissie. Secretaris van de 21-koppige ondernemingsraad wordt Martin Gorissen. Hij vertegenwoordigde het ondersteunend en beheerspersoneel van Demokratisch Beleid in de voormalige u-raad.
Bergbeklimmer

Benefiet