KPN Research kandidaat voor campus

KPN Research onderhandelt over verhuizing naar de TU-campus .Nu nog zetelt een van de twee vestigingen van de research-tak van KPN (650 personeelsleden) in Leidschendam.

Het Delftse college van bestuur en de decanen staan zeer welwillend tegenover een KPN-vestiging in de TU-wijk, zo meldt vastgoedadviseur drs. R. Hoyng. ,,De campus is in principe bestemd voor onderwijs en onderzoek. Maar hiervoor wilden we graag een uitzondering maken.” Het college ziet KPN Research als een ‘geweldige trekker’ voor het Delftech Park. Op dit moment heeft de dienst Vastgoedbeheer als locatie de twee hockeyvelden aan de Schoemakerstraat op het oog. KPN heeft 23.000 vierkante meter bruto vloeroppervlakte nodig. Aan de andere kant van de Kruithuisweg, bij korfbalvereniging Fortuna, wil de gemeente Delft vervangende hockeyvelden ter beschikking stellen. Een lange termijn-oplossing wacht op het masterplan voor de TU-wijk.

Als TU en KPN tot overeenstemming komen, moet het bestemmingsplan nog worden gewijzigd. Hoyng verwacht de daadwerkelijke verhuizing niet voor 2003. KPN Research heeft inmiddels wel het personeel geïnformeerd over de verhuisplannen.

Overigens bestaat er geen verband tussen de verhuizing en de benoeming van ex-KPN-topman Dik tot hoogleraar aan de TU, verzekert Hoyng.

KPN Research onderhandelt over verhuizing naar de TU-campus .

Nu nog zetelt een van de twee vestigingen van de research-tak van KPN (650 personeelsleden) in Leidschendam. Het huidige gebouw is te klein geworden en daarom zoekt men een nieuw pand. Het bedrijf hecht sterk aan de ontwikkeling van een ‘kennisnetwerk’ en zit daarom het liefste in een universitaire omgeving. Er bestaan al intensieve contacten met de faculteit Informatietechnologie en Systemen.