Korting voor alumni TU Delft

Ideetje van de studentenraad: geef alumni korting op online onderwijs dat de TU aanbiedt aan professionals. Dat zou voordelen bieden voor beide partijen.

Foto: Anique Baltus.

De universiteit biedt veel online onderwijs aan. Zo zijn er online cursussen speciaal voor mensen die al enige jaren werkervaring hebben en zich naast hun baan willen bijscholen. Zij moeten betalen voor deze cursussen, kortweg ProfEds genoemd naar Professional Education.

De studentenraad (sr) wil dat alumni korting krijgen op deze cursussen. Zo kunnen zij financieel profiteren van een breed aanbod aan vakken én werken aan hun persoonlijke ontwikkeling. Daar staat tegenover dat de TU alumni kan binden aan de universiteit en ze zelfs kan betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe ProfEds. Volgens de sr zijn er onlangs twee alumni die bij McKinsey werken, betrokken geweest bij het maken van een ProfEd over leiderschap.

‘Je moet je blijven ontwikkelen en dat geldt vooral voor ingenieurs’

Collegelid Anka Mulder noemde het ‘een goed initiatief’, tijdens een overleg met de sr op donderdag 24 augustus. “Je moet je blijven ontwikkelen en dat geldt vooral voor ingenieurs. We hebben veel geïnvesteerd in het aanbod voor lifelong learning en we willen alumni veel meer naar ons trekken vanwege hun kennis. Dit gaan we gewoon doen.”

Alumni voor de Wall of Fame van de TU Delft. (Foto: faculteit Bouwkunde)
Nieuwsredacteur Connie van Uffelen

c.j.c.vanuffelen@tudelft.nl